شما اینجا هستید

1
+1

تعویض لاستیک دور درب یخچال دوو

لاستیک یا نوار درب یخچال دوو یکی از مهمترین اجزای یخچال دوو است که در کارکرد آن بسیار موثر است. نوار یا لاستیک دور درب یخچال دوو از ورود هوای گرم به داخل یخچال دوو و خروج هوای سرد آن جلوگیری می کند و از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری می کند. اگر لاستیک درب یخچال دوو خراب باشد، برای اینکه دمای خنک داخل یخچال دوو تامین شود کمپرسور مجبور به کار کردن بیشتر و درنتیجه استهلاک بیشتر می شود و حتی امکان فساد زود هنگام مواد غذایی نیز وجود دارد. در این هنگام جهت تعویض لاستیک درب یخچال دوو باید سریعا اقدام نمود.

تعمیر و تعویض نوار و لاستیک دور درب یخچال دوو

بعضی از مردم فکر می کنند که اگر درب یخچال دوو باعث شود که یخچال دوو به درستی کار نکند ، باید درب کلا تعویض شود و یا کل یخچال دوو فریزر! در صورتی که ممکن است مشکل فقط خراب شدن لاستیک یا نوار درب یخچال دوو باشد و تنها نیاز باشد که لاستیک درب یخچال دوو تعویض یا تعمیر شود.راه حل رفع این مشکل  تعمیر یا تعویض لاستیک دور یخچال دوو است که با هزینه بسیار کمی انجام می شود و حتی گاهی نیاز به تعویض لاستیک درب یخچال دوو نمی باشد و با شستشوی آن می توان مجددا از همان نوار استفاده کرد.

در این مقاله قصد داریم به نحوه تشخیص خراب بودن لاستیک یا نوار درب یخچال دوو که نیاز به تعویض دارد بپردازیم سپس انواع نوار درب یخچال دوو را توضیح می دهیم. 

انواع نوار درب یخچال دوو

لاستیک یخچال دوو معمولا در دو حالت بر روی دستگاه موجود است. نوع اول که در بسیاری از یخچال دوو فریزرها به چشم می خورد لاستیک یا نوارهایی است که با پیچ به بدنه محکم می شوند و نوع دوم نوار یخچال دووی ست که بدون پیچ و به صورت پرسی و یا چسب شده به بدنه وجود دارد. نوار درب یخچال دوو در ابعاد مختلف موجود است. به طور مثال تا ۷۰ سانتی متر، ۹۰ سانت، ۱۲۰ سانت، ۱۴۰ سانت، ۱۶۰ سانت و ۱۸۰ سانتی متر. در هنگام خرید لاستیک درب یخچال دوو باید مدل دستگاه را مدنظر داشته و مطابق با آن نوار مناسب با طول و پهنای مناسب را انتخاب کنید.

تشخیص خراب بودن لاستیک درب یخچال دوو

اگر درب یخچال دوو بسته نشود و یا لاستیک درب یخچال دوو نچسبد، نوار درب یخجال خراب شده است. نشانه هایی وجود دارند که خبر از خراب شدن لاستیک یا نوار درب یخچال دوو شما می دهند:

اگر متوجه شده اید که یخچال دوو شما بیش از حد کار می کند و کمپرسور دائم در حال کار است، یک احتمال خرابی لاستیک درب یخچال دوو است. بخاطر اینکه اگر لاستیک دور درب یخچال دوو، خراب شود هوای سرد به بیرون می رود و هوای گرم به داخل نفوذ می کند و لذا کمپرسور مجبور است بیشتر کار کند.

علت بسته نشدن درب یخچال دوو می تواند پارگی، ترک های عمیق، کندگی و یا شل شدن لاستیک درب در برخی از قسمت ها باشد که در نتیجه آن به تعویض لاستیک درب یخچال دوو احتیاج خواهید داشت.

در میان درب و لاستیک یک اسکناس یا یک برگ کاغذ را قرار داده و درب را ببندید. حالا سعی کنید تا اسکناس یا کاغذ را بیرون بکشید. اگر به راحتی توانستید این کار را انجام دهید پس لازم است نوار یا لاستیک در یخچال دوو تعویض شود.

آموزش نحوه تعویض لاستیک دور درب یخچال دوو

مرحله ۱ باز کردن پیچ های درب یخچال دوو

لاستیک دور درب یخچال دوو را به سمت بالا بکشید تا بتوانید جای پیچ های درب یخچال دوو که در زیر لاستیک را پیدا کنید.

پیچ ها را با کمک پیچ گوشتی چهارسو تا حدی که از جای خود بیرون نیایند شل کنید.

نکته: برای صرفه جویی در مصرف برق و رعایت نکات ایمنی پیشنهاد می شود قبل از  ادامه مراحل تعویض لاستیک درب یخچال دوو، دستگاه را از پریز برق بکشید.

مرحله ۲ درآوردن لاستیک یا نوار دور درب یخچال دوو

بعد از اینکه تمامی پیچ های درب یخچال دوو را شل کردید، می توانید لاستیک یا نوار دور درب یخچال دوو را باز کنید. برای جدا کردن لاستیک درب یخچال دوو نیازی نیست فشار زیاد وارد کنید. اگر مایعات چسبنده مانند شربت به پشت لاستیک درب یخچال دوو نفوذ کند ، بخش هایی از لاستیک به در می چسبد. بهتر است با اسفنج اغشته به مایع شوینده و اب ولرم به آرامی این چسبندگی را برطرف کنید تا لاستیک به راحتی از درب یخچال دوو جدا شود. اگر با فشار این کار را انجام دهید ممکن است باعث پاره شدن لاستیک و در نتیجه مجبور به تعویض لاستیک دور درب یخچال دوو خواهید شد.

مرحله ۳ تمیز کردن لاستیک دور در یخچال دوو

بعد از جدا کردن لاستیک همه جای آن را با لمس کردن و نگاه کردن بررسی کنید. اگر مطمئن شدید لاستیک یا نوار دور یخچال دوو شما سالم است، آنرا با آب ولرم و صابون بشویید تا از هر گونه چربی و کثیفی تمیز شود و سپس با استفاده از یک حوله آن را خشک کنید.

نکته: اگر نوار یا لاستیک درب یخچال دوو خراب شده بود باید برای تعویض نوار یخچال دوو اقدام کنید و دیگر نیازی به تمیز کردن نوار قدیمی یخچال دوو نیست.

مرحله ۴ استفاده از گریس یا وازلین برای جلوگیری از ترک خوردگی لاستیک

در قسمتی که لاستیک به درب یخچال دوو وصل می شود، یک لایه نازک گریس و یا وازلین بزنید. اینکار عملکرد را بهبود می بخشد و از ترک خوردگی نوار دور درب یخچال دوو جلوگیری می کند.

مرحله ۵ بستن لاستیک یا نوار درب یخچال دوو

لاستیک یا نوار دور درب یخچال دوو را بر سر جای خود قرار داده و به آرامی و بدون فشار شروع به بستن پیچ ها در سر جای خود کنید. پیچ ها را بیش از حد محکم نکنید زیرا اینکار باعث صدمه زدن به لاستیک یخچال دوو می شود. بهتر است بستن پیچ ها را از گوشه شروع کنید.

تعویض لاستیک پرسی درب یخچال دوو یا بدون پیچ

نحوه تعویض یخچال دوو هایی که لاستیک درب آن ها پرسی یا بدون پیچ است کاملا مشابه با تعویض نوار درب یخچال دوو هایی هستند که نواردرب آن ها پیچ دار است. تفاوت این دو فقط در نحوه اتصال نوار به بدنه یخچال دوو است. در صورتی که لاستیک درب یخچال دوو به با چسب به بدنه محکم شده، باید به کمک یه جسم نوک تیز مانند کاردک، نوار درب قدیمی را از دستگاه جدا کنید و پس از شستشو و یا تعویض نوار درب یخچال دوو، آن را با چسب به در یخچال دوو بچسبانید و سپس به مدت ۳ الی ۴ ساعت درب یخچال دوو را باز نکنید. البته در برخی موارد اتصال لاستیک در یخچال دوو با چسب به بدنه دستگاه ممکن نیست و لاستیک به خوبی به بدنه نخواهد چسبید. در این مواقع حتما لازم است با شرکت جهت راهنمایی و مشاوره و خدمات دیگر مانند تعمیر ماشین لباسشویی دوو ، تعمیر ماشین ظرفشویی دوو ، تعمیر ماکروویو دوو تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مقالات آموزشی تعمیر و نگهداری لوازم خانگی دوو

  • ID
خشک نکردن لباسشویی دوو

یکی از رایج ترین ایرادات ماشین لباسشویی دوو خشک نکردن ماشین لباسشویی دوو میباشد که در هنگام پایان کار ماشین لباسشویی دوو در دقیقه 11 میماند و لباس ها ...

بررسی یخچال و ساید دوو

اگر شما هم قصد خرید یخچال و یا ساید دوو را دارید بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید کنید به بررسی بعضی موارد در یخچال و ساید ...

بررسی مایکروفر دوو

قبل از خرید هر محصول، باید به دقت مزایا و معایب آن را بررسی کرد تا در خرید خود دچار اشتباه نشوید. این موضوع در شرایط اقتصادی فعلی ...

بررسی لباسشویی دوو

قبل از خرید هر وسیله ایی که بهتر است در مورد آن تحقیق کنید تا هم محصولی را خریداری کنید که نیازهای شما را برطرف کند و هم از کیفیت ...

بررسی ظرفشویی دوو

در این مقاله سعی شده تا به بررسی ظرفشویی دوو بپردازیم تا بتوانیم کمکی هر چند ناچیز به شما عزیزان کرده باشیم.اگر قصد ظرفشویی را ...

تعمیر جاروبرقی دوو تبریز

بررسی مشکلات متداول جاروبرقی دوو

یکی از وسایل برقی تمیز کننده منزل که به یک عضو ثابت در منازل تبدیل شده است، جاروبرقی می باشد. جاروبرقی در انواع ...

چیدن ظروف در ظرفشویی دوو

در این مقاله در مورد یکی از وسایل ضروری خانه صحبت خواهیم کرد. ماشین ظرفشویی امروزه جایگاه مهمی در میان خانواده ها پیدا کرده ...

راهنمای علائم روی صفحه نمایش مایکروویو دوو DAEWOO

آیا هرگز به علائم روی فر یا مایکروویو خود را نگاه کرده‌اید و از اینکه تمام این نشانه‌ها واقعا چه ...

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی دوو

یکی از کاربردی‌ترین لوازمی که در آشپزخانه دارید، ماشین ظرفشویی است. تمام ظرف‌ها را داخل آن می‌چینید و تنها با زدن یک ...

تعمیر یخچال دوو

تعمیر یخچال فریزر دوو در قزوین

یخچال فریزرها جزو مهمترین و اساسی ترین لوازم برقی موجود در هر خانه ایست ، به علت کاربرد بسیار زیاد این دستگاه و در ...

علت صدا دادن مایکروفر دوو

یکی از خطرناک ترین وسایل در بین سایر لوازم خانگی، مایکروفر دوو است و اگر کوچکترین خرابی در آن بوجود آید بدون دانش و تخصص ...

دلایل صدای زیاد ماشین لباسشویی دوو

دلایل صدای زیاد ماشین لباسشویی دوو می‌تواند به مسائل مختلفی، از یک مشکل کوچک تا بزرگ گرفته مربوط باشد. اما شما با ...

تعویض لاستیک دور درب یخچال دوو

لاستیک یا نوار درب یخچال دوو یکی از مهمترین اجزای یخچال دوو است که در کارکرد آن بسیار موثر است. نوار یا لاستیک دور ...

زمان تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید دوو

امروزه استفاده از یخچال‌های ساید بای ساید دوو امری متداول است و می‌توان یک یخچال از این مدل را در بیشتر ...

نکاتی در مورد نگه داری از ماشین لباسشویی دوو

آیا تا به حال به این فکر کردید که شاید ماشین لباس‌شویی دوو شما خراب شود؟ آن وقت تکلیف لباس‌های کثیف چه ...

علت جرقه زدن ماکروفر

علت جرقه زدن ماکروفر

ممکن است ماکروفر شما هنگام کارکردن شروع به جرقه زدن از داخل کابین نموده و صدای غیرعادی بدهد. در صورت بروز چنین حالتی فورا ...

نقش نمک در ماشین ظرفشویی

نقش نمک در ماشین ظرفشویی 

رسوبات و کلسیم منیزم موجود در آب (سختی آب)  باعث ایجاد لکه روی ظروف پس از شستشو در ماشین ظرفشویی میگردد. جهت جلوگیری از ...

علل پارگی لاستیک درب ماشین لباسشویی

علل پارگی لاستیک درب ماشین لباسشویی

پارگی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی همیشه دردسر ساز است. ممکن است شما مشغول آشپزی در آشپزخانه باشید که ...
علت داغی بیش از حد بدنه یخچال

علت داغی بیش از حد بدنه یخچال

گرم شدن کناره های درب یخچال فریزر یک امر طبیعی و نرمال بوده و در تمام یخچال ها این حالت وجود دارد و علت این ...
Load More

تعمیرچی

 

گروه خدماتی تعمیرچی با 25 سال سابقه درخشان در زمینه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم خانگی ، مفتخر است با بیش از 500 تکنسین فعال ، خدمات سرویس و نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.

 اطلاعات تماس دفتر مرکزی

 

تلفن : 91001680 - 021

آدرس : میدان توحید ستارخان مرکز خدمات تعمیرچی

 

سایر درگاه های ارتباطی ما

 

 اینستاگرام : tamirrchii@  

 واتساپ :    Alorepair@ 

 ایمیل :  [email protected]