شما اینجا هستید

0

عیب های یخچال فریزر دوو و نحوه تعمیر تمام مشکلات متداول یخچال فریزر و ساید بای ساید دوو (Daewoo) 

ما تمام مشکلات متداولی که ممکن است برای یخچال دوو به وجود آید را بررسی نموده ایم. در نتیجه خلاصه ای کامل از عیب های یخچال فریزر دوو را برای شما آماده کرده ایم.

منظور ما از ایراد ها و مشکلات یخچال فریزر دوو ایراد ها و مشکلاتی است که بسیار رایج می باشد. با داشتن اندکی تخصص و حرفه می توان این ایراد ها را رفع کرد. بدین صورت احتیاجی برای هزینه کردن برای تعمیر نیست.

امیداوریم نیاز شما به تکنیسین تعمیر یخچال دوو کمتر شود. پس با ما همراه باشید.

اگر هم این آموزش نتوانست مشکل شما را برطرف نماید می توانید با تکنیسین تعمیر یخچال فریزر دوو شرکت تهران سرویس تماس بگیرید. ما به صورت رایگان به شما مشاوره می دهیم تا مشکل شما برطرف گردد. برای تماس با مشاور تعمیر یخچال دوو با شماره 91001680-021  تماس بگیرید.

 

مشکلات متداول و عیب های یخچال فریزر دوو

 

یخچال فریزر دوو/ سایدبای ساید روشن نمیشود :

روشن نشدن دستگاه ایرادی است که به عوامل مختلفی بستگی دارد ، ممکن است اتصالات برق ورودی مشکل داشته باشد ، ممکن است مشکلات مربوط به کمپرسور یخچال مانع از روشن شدن دستگاه شده باشد، یا حتی برخی از قطعات برد و اتصالات مربوط به آن آسیب دیده باشد ، در این مواقع به ترتیب اتصالات برق ورودی ، کمپرسور ، برد و اتصالات مربوط به آن را بررسی کنید ، میتوانید قبل این کار نمایشگر یخچال را مشاهده کنید تا اگر کد خطایی نمایش میدهد به راحتی به سراغ رفع خطای نمایش داده شده بروید.

 

 

علامت فیلتر آب بر روی دیسپلی یا نمایشگر یخچال روشن است.

در این صورت باید فیلتر آب تعویض گردد. فیلتر آب یخچال هر 6 ماه باید تعویض گردد. اگر تا حالا اقدام نکردید و در قزوین هستید با ما تماس بگیرید.

 

بعد از تعویض فیلتر آب همچنان علامت فیلتر آب بر روی دیسپلی نمایان است.

بعد از تعویض فیلتر آب باید از روی دیسپلی این هشدار خاموش گردد. ابتدا دکمه Lock را فشار دهید. سپس دکمه ICE-MAKER LOCK  را به مدت 2 الی 3 ثانیه نگه دارید. اگر برطرف نشد کافی است یکبار یخچال را از برق بیرون کشیده و بعد از 5 دقیقه به برق بزنید.

 

3ـ یخچال دوو به میزان لازم خنک نمی کند

خنک نکردن یخچال دوو می تواند به دلایل موارد زیر باشد:

ـ دمای یخچال روی مقدار کمی نیز تنظیم باشد.

ـ یخچال را نیز در کنار وسایل گرما ساز و نور مستقیم خورشید به هیچ عنوان قرار ندهید. یخچال دوو در دمای 16 الی 32 درجه سانتی گراد بهترین کارایی را دارد.

ـ باید فاصله یخچال با انتهای دیوار حداقل 10 سانتی متر باشد.

ـ اگر برای موتور یا کمپرسور یخچال مشکلی به وجود آمد باید از تکنیسین تعمیر یخچال فریزر در قزوین تماس حاصل فرمایید.

 

 

4ـ غذا در محفظه یخچال یخ می زند

ـ از این مطمئن شوید که مقدار دمای یخچال بسیار بالا نباشد.

ـ اگر دمای محیط نیز پایین تر از 5 درجه سانتی گراد باشد، غذا در یخچال یخ می کند.

ـ اگر غذا دارای آب زیاد است و آن را در نزدیکی دریچه هوای سرد یخچال بگذارید باعث یخ زدن غذا می شود.

ـ سعی کنید همیشه غذا های آبکی را در بالای یخچال خود قرار دهید.

 

 

5ـ صدای یخچال دوو زیاد و آزار دهنده است

ـ تراز نبودن و نامیزان بودن موقعیت فیزیکی یخچال یکی از علت های صدای زیاد یخچال دوو می باشد.

ـ از اینکه وسیله جانبی دیگری باعث تکان خوردن یخچال نمی شود حتما مطمئن شوید.

ـ فاصله بین دیوار و یخچال حتما باید 10 سانتی متر کمتر نباشد.

ـ اگر صدا از پشت یخچال می آید حتما از موتور یخچال می باشد. یا فن کنداستور خرای شده است.

ـ اگر این صدا از درون یخچال است فن یخچال دچار مشکل شده است و باید حتما تعویض شود.

 

 

یخچال دوو به میزان کافی خنک نمی کند.

سرد نبودن یخچال دوو می تواند به دلیل موارد زیر باشد:

دمای یخچال بر روی مقدار کم تنظیم شده است.

توجه کنید که یخچال نباید نزدیک وسایل گرما ساز و همچنین نور مستقیم خورشید باشد. یخچال دوو در دمای 16 الی 32 درجه سانتی گراد محیط بهترین کارایی خود را خواهد داشت.

توجه کنید که فاصله پشت یخچال با دیوار باید حداقل 10 سانتی متر باشد.

اگر موتور یا کمپرسور یخچال مشکل دارد باید تکنیسین تعمیر یخچال فریزر شرکت تهران سرویس تماس بگیرید.

 

غذا در محفظه یخچال یخ می زدند.

اطمینان حاصل کنید که دمای یخچال بر روی مقدار بسیار بالا نباشد.

اگر دمای محیط کمتر از 5 درجه سانتی گراد باشد، غذا در یخچال یخ می زند.

اگر غذای شما دارای مقدار زیادی آب می باشد و آن را نزدیک دریچه هوای سرد یخچال قرار دهید باعث می شود غذا یخ بزند.

همیشه سعی کنید غذاهای آبکی را در قسمت بالای یخچال قرار دهید.

 

 

6ـ درون یخچال بوی نامطبوعی می دهد

ـ غذا را حتما با پوشش درب مناسب درون یخچال قرار دهید.

ـ قفسه های یخچال را همیشه به طور منظم تمیز کنید. ریختن مواد غذایی در قفسه ها موجب بوی نامطبوع می شود.

ـ مواد غذایی را در مدت طولانی (مثال 5 روز ) در یخچال نگه ندارید.

 

به چه علت قسمت جلویی و کناری درب یخچال داغ می باشد؟

لوله هایی به عنوان مخازن مبرد از آنها مورد استفاده قرار می گیرد که برای نگهداری گرما طراحی شده است. این لوله ها نیز در درون حفره های یخچال قرار گرفته تا از ایجاد رطوبت بر روی آن جلوگیری کند و مشکلی ندارد. در صورت مشاهده موردی غیر عادی با نمایندگی تعمیرات دوو در قزوین تماس حاصل فرمایید.

 

به چه علت هنگام باز کردن درب یخچال چسبنده می باشد؟

زمانی که پشت سر هم درب یخچال را نیز باز و بسته کنید این مشکل به وجود می آید. هنگام باز کردن درب فشار درون یخچال نیز کم می شود و هنگام بستن درب این فشار زیاد می شود. و زمانی که درب یخچال را پشت سر هم باز و بسته کنید اختلاف فشار به وجود می آید که باعث ایجاد چسبندگی می شود.

 

چرا صدایی شبیه به چکه کردن آب در یخچال دوو وچود دارد؟

زمانی که کمپرسور یا موتور یخچال آغاز به کار می کند یا زمانی که مبرد متوقف می شود، یخچال و فریزر را سرد می کند، از طریق مایع های مبرد جریان پیدا می کند و باعث ایجاد سرو صدایی شبیه به چکه کردن آب است.

 

چه زمانی می توانیم از تراز بودن حالت فیزیکی یخچال مطمئن شویم؟

برای حل این مشکل کافی است هنگام قرار دادن یخچال در موقعیت مد نظر، یک لیوان آب را 80 % پر نمایید روی سقف یا در قسمت بالای یخچال بگذارید اگر آب داخل لیوان صاف ایستاد یخچال درست تنظیم می باشد و تراز است. اگر نیز کج بود یعنی یخچال درست تنظیم نشده است و تراز نیست. جهت کسب اطلاعات بیشتر به نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی دوو در قزوین مراجعه فرمایید.

 

 

دلایل یخ زدگی (برفک) در ساید بای ساید دوو

از دیرباز تا به امروز یخچال و یا فریزر ها سالانه حدود چندین بار دچار یخ زدگی ویا برفک می شدند.

گاهی در یخچال های امروزه نیز این اتفاق می افتد.

هنگامی که مشتریان با نمایندگی تعمیر یخچال دوو در قزوین تماس می گیرند گاهی متخصصان تعمیر یخچال فریزر دوو با تعمیر ساید بای ساید دوو با این سوال رو به رو می شوند که چرا یخچال ما برفک زده و دلیل آن چیست؟

متخصصان نمایندگی تعمیرات یخچال دوو دلیل برفک بستن یخچال دوو را دلایل زیر می دانند :

 

متخصص تعمیر یخچال فریزر دوو یا تعمیر ساید بای ساید دوو علت اولیه برفک را بالا بودن رطوبت در داخل فضا می داند.

متخصص تعمیر یخچال فریزر دوو یا تعمیر ساید بای ساید دوو علت بعدی برفک را خرابی لاستیک دور درب می دانند.

متخصص نمایندگی تعمیر یخچال دوو علت بعدی را خرابی ترموستات می داند.

 

قابل ذکر می باشد که در صورتی که یخچال شما دچار برفک شد بهتر است با متخصصان نمایندگی تعمیرات یخچال دوو در قزوین تماس بگیرید و برای تعمیر یخچال فریزر دوو یا تعمیر ساید بای ساید دوو از متخصصان نمایندگی تعمیر یخچال دوو کمک بگیرید.

برفک یخچال نیز به نوبه ی خود باعث می شود کارکرد یخچال بالا رود ولی در عوض یخچال شما سرد نشود و این برای کاهش طول عمر یخچال یک مورد عالی می باشد.

همانطور که می دانید متخصصان نمایندگی تعمیرات یخچال دوو جهت تعمیر یخچال فریزر دوو و یا تعمیر ساید بای ساید دوو در نمایندگی تعمیر یخچال دوو به صورت 24 ساعته آماده می باشند.

پس هنگام مواجهه با کوچکترین مشکل نیز با نمایندگی تعمیرات یخچال دوو تماس بگیرید و حتی در صورت نیاز از پشتیبان نمایندگی تعمیر یخچال دوو در قزوین کمک بگیرید.

پشتیبان نمایندگی تعمیرات یخچال دوو در قزوین نیز تا جایی که بتوانند مشکل شما را در جهت، تعمیر یخچال دوو حل می کنند.

تعمیر یخچال دوو نیز مانند سایر یخچال ها نیاز به مهارت خاصی دارد. متخصصان تعمیر یخچال دوو برای تعمیر یخچال دوو دوره های بسیار سخت و طولانی را گذرانده اند.

متخصصان تعمیر یخچال دوو با کمترین هزینه و در زمان کم به تعمیر یخچال دوو شما در محل می پردازند و نیازی نیست تا برای تعمیر یخچال دوو یخچال را از محل خارج کنید.

 

 

دلیل نشتی آب در یخچال فریزر دوو

نشت آب از زیر یخچال فریزر هرگز نشانه ی خوبی برای افراد نیست ولی این یک اتفاق معمول در یخچال فریزر هاست و به راحتی و با روش های ساده می توان این مشکل را حل نمود. نشتی آب در یخچال فریزر ها عموما به دو دلیل زیر رخ می دهد:

یکی از عمومی ترین دلایل نشت آب مسدود شدن راه خروجی آب در زمان ذوب شدن یخ های داخل یخچال فریزر است. این اتفاق زمانی رخ می دهد تکه های از مواد غذایی و یا دیگر چیزها در شلنگ آب کشی گیر کند که باعث می شود تا یخ بیشتری در داخل یخچال ایجاد شده و در نتیجه باعث نشتی آب از آن شود. برای حل این مشکل ابتدا با آب گرم به وسیله ی یک قیف کوچک دریچه ی تخلیه را شسته شود. اگر این شستشو مشکل را رفع نکرد باید به صورت دستی اقدام به تمیز کردن موادی که در شلنگ تخلیه و سوپاپ ها گیر کرده اند، کرد تا مشکل به کل حل شود. پیشنهاد می شود برای اینگونه اعمال از نیروهای متخصص تعمیر یخچال فریزر دوو در قزوین استفاده شود تا از صدمات وارده احتمالی به یخچال فریزر جلوگیری شود.

دیگر عاملی که ممکن است باعث نشت آب از یخچال فریزر شود گرفتگی یا یخ زدگی خط لوله آب است.

این ایراد همچنین بر تولید یخ توسط یخساز تاثیر گذاشته و باعث کندی یا قطع جریان آب در توزیع کننده یخچال فریزر شود. برای حل این مشکل ابتدا یخچال فریزر را از برق کشیده و دریچه بسته شده را پیدا کنید. اصولا این دریچه ها در زیر سینک، پشت یخچال فریزر و یا زیر آن قرار دارند. از بسته بودن این دریچه اطمینان حاصل کرده و به دنبال هرگونه نشت و گرفتگی در خط لوله ی پلاستیکی آب باشید. اگر خط لوله ی آب شکسته یا آسیب دیده بود به کمک متخصص تعمیر یخچال دوو اقدام به تعویض آن کنید؛ اما اگر خط لوله ی آب هیچ آسیبی ندیده بود و شما یک انسداد شفاف را در لوله دیدید ایراد از یخ زدگی لوله خط آب است. برای حل آن تنها باید یخچال را از برق کشیده و منتظر باشید تا یخ داخل لوله خط آب، آب شده و گرفتگی آن برطرف شود.

 

 

یخ ساز یخچال ساید بای ساید یخ زیادی تولید می کند که باعث فشار به قفسه یخ می شود؟

این یکی از ایرادات مزاحم در مورد یخچال هاست. عمدتا این ایراد از باز روی حسگر موجود در یخ ساز ایجاد می شود. زمانی که یخ تولید شده و به بازوی حسگر می خورد باعث می شود تا عمل یخ سازی متوقف شود. در مواردی که این بازوی حسگر به مشکل خورده یا آسیب دیده باشد باعث می شود تا عمل یخ سازی متوقف نشده و باعث فشار به قفسه یخ شود. برای تعمیر این بخش از یخچال باید با مراجعه به نمایندگی تعمیرات یخچال دوو و کمک گیری از متخصصین موجود در نمایندگی برای تعمیر یخچال فریزر دوو اقدام کرد و بازوی حسگر معیوب را تعویض کرد.

 

 

آیا برای حمل و نقل یخچال فریزر می توان آن را به صورت افقی حمل کرد؟

بله برای حمل نقل می توان یخچال را افقی حمل کرد ولی باید این نکته را در نظر داشت که با حمل کردن یخچال به صورت افقی روغن داخل کمپرسور از داخل کمپرسور خارج می شود و پس از حمل و نقل باید قبل اتصال به برق چند ساعتی به صورت ایستاده بماند.

 

 

آیا باید کنترل های موجود در یخچال تنظیم شوند؟

این یکی از سوالات متداول در تعمیر یخچال فریزر دوو می باشد. در اکثر نقاط جهان بهترین تنظیم 5 به 5 می باشد. ولی در یخچال فریزر هایی که دارای حسگر کنترل سرد لامپ هستند باید این تنظیم را پایینتر در نظر بگیرد اگر در ارتفاعی بیشتر از 5000 فوت از سطح زمین زندگی می کنید. در تعمیرات ساید بای ساید دوو این مورد را در نظر داشته باشید که اگر یخچال شما به خوبی کار می کند و ناگهان دچار مشکلی شود که شما را مجبور به تنظیم مجدد کنترل های آن کند ممکن است که ایراد از بخش دیگری از یخچال باشد. برای رفع این ایراد باید با مراجعه به نمایندگی تعمیر یخچال دوو و کمک گیری از متخصصی اقدام به تعمیر یخچال فریزر دوو کرد تا هم از هزینه ی اضافی و هم از اتلاف زمان جلوگیری شود.

 

در یخچال فریزر بسته نمی ماند؟

ابتدا مطمئن شوید که در میان درب یخچال چیزی گیر نکرده باشد. سپس یک لایه نازک از وازلین را به واشر های درب یخچال بمالید اگر مشکل حل نشد ممکن است یک فضا میان لولای در ایجاد شده باشد. در یخچال های ساید بای ساید دو دندانه روی درب یخچال وجود دارد یکی بر روی لولا و دیگری بر روی درب، اگر یکی از این دندانه ها آسیب دیده باشد در به درستی بسته نمی شود. بسته نشدن درب یخچال از مشکلات مهم در یخچال است و سریعا باید با کمک نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر دوو این مشکل حل شود و دندانه آسیب دیده توسط متخصص تعمیر ساید بای ساید دوو تعویض گردد.

 

علت یکسره کار کردن دستگاه چیست؟

وقتی این مشکل پیش میاید ، در اولین مرحله دمای دستگاه را بررسی کنید ، دمای دستگاه نباید گرم باشد ، در مرحله بعد سنسور دما ، کمپرسور ، برد ، رله و اتصالات وابسته به آن را بررسی کنیدو در صورت خرابی قطعات نام برده نیاز به تعویض قطعه معیوب دارد.

 

چگونه از تراز بودن حالت فیزیکی یخچال اطمینان حاصل کنیم؟

برای تشخیص این امر کافی است موقع قرار دادن یخچال در موقعیت موردنظر، یک لیوان آب را 80% پر کنید و بر روی سقف یا بالای یخچال قرار دهید. اگر آب در داخل لیوان به صورت صاف ایستاد یخچال درست تنظیم شده است و تراز است. اگر آب در داخل لیوان کج باشد یعنی یخچال درست تنظیم نشده است و تراز نمی باشد.

 

دمای پیشنهادی برای یخچال دوو چیست؟

دمای مناسب برای یخچال فریزر دوو به صورت زیر می باشد:

برای قسمت یخچال دمای 4 درجه سانتی گراد.

برای محفظه میوه و سبزیجات دمای 5 درجه سانتی گراد.

برای قسمت فریزر نیز دمای 20- (منفی) درجه سانتی گراد پیشنهاد می شود.

 

 

 

تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید دوو

اگر مشکلات شما با توضیحات مقاله عیب های یخچال فریزر دوو برطرف نشد می توانید به صورت شبانه روزی با شماره

021-91001680

در قزوین تماس بگیرید. ما متخصص ترین مرکز تعمیر یخچال دوو در استان قزوین هستیم.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مقالات آموزشی تعمیر و نگهداری لوازم خانگی دوو

  • ID
خشک نکردن لباسشویی دوو

یکی از رایج ترین ایرادات ماشین لباسشویی دوو خشک نکردن ماشین لباسشویی دوو میباشد که در هنگام پایان کار ماشین لباسشویی دوو در دقیقه 11 میماند و لباس ها ...

بررسی یخچال و ساید دوو

اگر شما هم قصد خرید یخچال و یا ساید دوو را دارید بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید کنید به بررسی بعضی موارد در یخچال و ساید ...

بررسی مایکروفر دوو

قبل از خرید هر محصول، باید به دقت مزایا و معایب آن را بررسی کرد تا در خرید خود دچار اشتباه نشوید. این موضوع در شرایط اقتصادی فعلی ...

بررسی لباسشویی دوو

قبل از خرید هر وسیله ایی که بهتر است در مورد آن تحقیق کنید تا هم محصولی را خریداری کنید که نیازهای شما را برطرف کند و هم از کیفیت ...

بررسی ظرفشویی دوو

در این مقاله سعی شده تا به بررسی ظرفشویی دوو بپردازیم تا بتوانیم کمکی هر چند ناچیز به شما عزیزان کرده باشیم.اگر قصد ظرفشویی را ...

تعمیر جاروبرقی دوو تبریز

بررسی مشکلات متداول جاروبرقی دوو

یکی از وسایل برقی تمیز کننده منزل که به یک عضو ثابت در منازل تبدیل شده است، جاروبرقی می باشد. جاروبرقی در انواع ...

چیدن ظروف در ظرفشویی دوو

در این مقاله در مورد یکی از وسایل ضروری خانه صحبت خواهیم کرد. ماشین ظرفشویی امروزه جایگاه مهمی در میان خانواده ها پیدا کرده ...

راهنمای علائم روی صفحه نمایش مایکروویو دوو DAEWOO

آیا هرگز به علائم روی فر یا مایکروویو خود را نگاه کرده‌اید و از اینکه تمام این نشانه‌ها واقعا چه ...

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی دوو

یکی از کاربردی‌ترین لوازمی که در آشپزخانه دارید، ماشین ظرفشویی است. تمام ظرف‌ها را داخل آن می‌چینید و تنها با زدن یک ...

تعمیر یخچال دوو

تعمیر یخچال فریزر دوو در قزوین

یخچال فریزرها جزو مهمترین و اساسی ترین لوازم برقی موجود در هر خانه ایست ، به علت کاربرد بسیار زیاد این دستگاه و در ...

علت صدا دادن مایکروفر دوو

یکی از خطرناک ترین وسایل در بین سایر لوازم خانگی، مایکروفر دوو است و اگر کوچکترین خرابی در آن بوجود آید بدون دانش و تخصص ...

دلایل صدای زیاد ماشین لباسشویی دوو

دلایل صدای زیاد ماشین لباسشویی دوو می‌تواند به مسائل مختلفی، از یک مشکل کوچک تا بزرگ گرفته مربوط باشد. اما شما با ...

تعویض لاستیک دور درب یخچال دوو

لاستیک یا نوار درب یخچال دوو یکی از مهمترین اجزای یخچال دوو است که در کارکرد آن بسیار موثر است. نوار یا لاستیک دور ...

زمان تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید دوو

امروزه استفاده از یخچال‌های ساید بای ساید دوو امری متداول است و می‌توان یک یخچال از این مدل را در بیشتر ...

نکاتی در مورد نگه داری از ماشین لباسشویی دوو

آیا تا به حال به این فکر کردید که شاید ماشین لباس‌شویی دوو شما خراب شود؟ آن وقت تکلیف لباس‌های کثیف چه ...

علت جرقه زدن ماکروفر

علت جرقه زدن ماکروفر

ممکن است ماکروفر شما هنگام کارکردن شروع به جرقه زدن از داخل کابین نموده و صدای غیرعادی بدهد. در صورت بروز چنین حالتی فورا ...

نقش نمک در ماشین ظرفشویی

نقش نمک در ماشین ظرفشویی 

رسوبات و کلسیم منیزم موجود در آب (سختی آب)  باعث ایجاد لکه روی ظروف پس از شستشو در ماشین ظرفشویی میگردد. جهت جلوگیری از ...

علل پارگی لاستیک درب ماشین لباسشویی

علل پارگی لاستیک درب ماشین لباسشویی

پارگی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی همیشه دردسر ساز است. ممکن است شما مشغول آشپزی در آشپزخانه باشید که ...
علت داغی بیش از حد بدنه یخچال

علت داغی بیش از حد بدنه یخچال

گرم شدن کناره های درب یخچال فریزر یک امر طبیعی و نرمال بوده و در تمام یخچال ها این حالت وجود دارد و علت این ...
Load More

تعمیرچی

 

گروه خدماتی تعمیرچی با 25 سال سابقه درخشان در زمینه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم خانگی ، مفتخر است با بیش از 500 تکنسین فعال ، خدمات سرویس و نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.

 اطلاعات تماس دفتر مرکزی

 

تلفن : 91001680 - 021

آدرس : میدان توحید ستارخان مرکز خدمات تعمیرچی

 

سایر درگاه های ارتباطی ما

 

 اینستاگرام : tamirrchii@  

 واتساپ :    Alorepair@ 

 ایمیل :  [email protected]